måndag 27 oktober 2008

Lekpark eller parklek

Idag har Clara och Mathilda varit hos mig och hälsat på. Vi fick äpple medan de stora åt äppelkaka. Det är lite hemskt när alla ska leka med mina saker. Tänk om de går sönder. Fast mamma säger att jag måste försöka dela med mig...men jag vill inte!
När jag hade ätit och sovit fick jag träffa Clara och Mathilda igen. Vi gick med våra föräldrar till lekparken - eller parkleken eller lekleken eller vad det nu heter - och gungade, cyklade, åkte kana, spelade boll, grävde i sanden, klättrade upp i huset, sprang på kullarna och åkte båt. Det var jätteroligt men det blev mörkt jättesnabbt.
Sen fick jag aldrig gå och lägga mig när vi väl kom hem. Det kändes som klockan säkert var nio innan mamma och pappa äntligen lät mig lägga mig i sängen och gick sin väg. Tänk att det ska vara så svårt att få sova?!
 
Free counter and web stats