lördag 23 januari 2010

Bio

Idag är det bara pappa och jag hemma. Han har lovat att vi skall se Laban och Labolina på bio. Det skall bli spännande. Hurra, jag skall gå på bio! Så glad blev jag när jag fick reda på att jag skulle få gå på bio igår att jag applåderade. Man jag vet inte riktigt vad bio är, så pappa fick förklara att det var som en jättestor TV i ett stort rum med en massa soffor.
Bion var ett spännande ställe. Det fanns stora bilder på konstiga gubbar (Depp i Alice i underlandet) och seriefigurer. Sen blev det jättemörkt i biosalongen. Jag hade en egen stol, men jag ville sitta i pappas knä. Jag hade ont i magen så jag var inte så glad när vi åkte hemifrån så jag sa inget på hela filmen. Sen blev det ljust. Då blev jag ledsen och ville inte gå därifrån, eller ta på mig.
Efteråt kom jag ihåg alla roliga saker som Labolinas kaka och när Laban skulle sova över och gick ensam i mörkret. Det tyckte jag var kusligt.
Det blir säkert roligare nästa gång.
 
Free counter and web stats