måndag 12 juli 2010

Apor i Holland


Jag är i Holland. Vi flög hit igår. Det var jättespännande! Först fick vi gå upp jättetidigt. Pappa bar mig till bilen och det är kallt på natten när man går upp tidigt. Mamma sa att jag kunde sova i bilen, men jag var tvungen att fråga hur långt det var till flygplatsen?; vart skall vi åka?; när är vi framme?; kan jag ta med ballongen?; och andra saker som var viktigare än att sova.
Jag bor hemma hos min morbror Mikael och moster Lena. Mamma och pappa och Jonah är också här. Vi har roligt och igår badade vi i deras pool. Jag hoppade från kanten och busade en hel massa. Morbror Mikael badade inte utan fyllde mest på olika pulver och tabletter i två hål.
Idag var vi och tittade på en massa roliga djur. Jag tyckte mest om hajar och fiskar eftersom jag är en sjöjungfru som heter Ariel. Men roligast av allt var en apa som sprang fram och tillbaka bakom en glasvägg där jag stod. Ibland reste sig apan upp och tittade på mig och då var vi ungefär lika långa. Han var jätterolig och jag skrattade så att alla tittade.
När vi åkte hem ösregnade det så vi fick springa in i spårvagnen. Hemma åt vi pannkakor och vet ni nåt konstigt?! Morbror Mikael tycker inte om pannkakor!
 
Free counter and web stats