fredag 30 september 2011

Flytta, eller kanske inte

Idag fick vi gå upp jättetidigt. Tidigare än när jag skall till skolan för att idag skall vi flytta till vårt kinahus. Vi plockade in alla saker i bilen och åkte ut till huset. Jag och Jonah sprang runt, men det var lite smutsigt så mamma lämnade Jonah hos grannen och mig framför TV. Perfekt tyckte jag. Dessutom kunde jag byta kanal själv, så när pappa inte kollade så bytte jag till Tom & Jerry.
När mamma och pappa skrivit alla papper och fått nycklarna så fanns det fortfarande inget gräs ute och inget trappräcke inne så vi åkte och åt lunch istället.
Efter det åkte vi tillbaka till huset med lite mer saker och så kom en lastbil med alla våra saker från Sverige. När dom hade lastat ur sina lådor så fanns det en del gräs ute och dom hade städat ganska bra inne, men det fanns inget räcke ännu.Så vi åkte till IKEA.
Jag och Jonah fikade goda bullar och busade runt på högen av mattor och till slut åkte vi ut till huset igen. Nu var i alla fall räcket på plats. Fast i väldigt många delar. Vi åkte till Fraser istället. Massor av bilar så när vi kom hem hade Jonah somnat och alla var hungriga och trötta.
Vi får visst sova i lägenheten istället...
    Men i morgon då blir det dags.
 
Free counter and web stats