torsdag 17 november 2011

Kinesisk farsdag

I söndags var det farsdag i Sverige. Så vi hade farsdag i Kina också. Jag och mamma hade bestämt att vi skulle göra en tårta och så var vi och köpte en paket - manschettknappar - till pappa. Jag fick bestämma vilka vi skulle köpa. Det blev de röda som såg ut som diamanter...
När jag vaknade gick jag och mamma upp och gjorde tårtan. Jag fick dekorera med strössel, godis och clementiner. Mamma skrev med någon konstig grön sak "Grattis". Jag hann göra ett armband också till pappa med massa hjärtan på för det är hur mycket jag älskar honom.
Jonah sov hela tiden - fast vi väckte honom innan vi gick in till pappa och sjöng.


Efter att vi ätit frukost åkte vi till det stora berget i Nanjing och åkte linbanan upp på toppen. Jag och mamma och Jonah har gjort det innan men det var roligare när pappa var med!
 
Free counter and web stats