fredag 30 december 2011

Kall, kallare - Beijing

Hu, vad kallt det har varit idag. Trots att jag haft jättemycket kläder på mig har jag frusit som bara den. Jag och mamma fick springa hela tiden för att hålla oss varma! Vi tävlade till olika saker, jag vann hela tiden. Jag är jättebra.
Idag gick vi och tittade på nya saker. En hemlig stad där kejsaren bodde när han levde. Konstigt att ha en hel stad för sig själv. Men det verkar som att kejsaren tyckte att han var som en gud och kunde inte träffa andra människor för då skulle de förstå att han inte var någon gud. Därför fick ingen komma in i staden och därför är den förbjuden.
Den var nästan förbjuden för oss också... Vi kom inte in på första stället vi försökte utan fick ta oss runt hela staden först. Det var trist.
Men sen kom vi i alla fall in och fick se lite av alla husen där kejsaren bodde med alla hans fruar.
 
Free counter and web stats