tisdag 31 juli 2012

Hos tandläkaren - igen

Idag har jag varit hos tandläkaren igen. Det är riktigt roligt att gå dit för jag har så snäll tandläkare. Hon heter Christina. Idag skulle jag bara fylla igen gropar längst bak i munnen så att jag kan äta allbran utan att det fastnar så hemskt. Pappa har förbjudit mig att äta allbran men nu kanske han kan ändra sig... Jag berättade för tandläkaren att jag har en ny lös tand längst fram i munnen. Det tyckte hon var bra. Så berättade jag också att jag ska skriva en ny bok - en som är nästan likadan som Karius och Bactus som mamma har berättat om men där Karius och Bactus är tjejer. Mamma har lovat att vi ska försöka låna boken om tandtrollen. Det lovade hon en kväll när jag inte ville borsta tänderna... Det verkar vara en bra bok. Fast jag tycker lite syn om Karius och Bactus som visst blir bortsköljda ur pojkens mun när han börjar borsta tänderna. Fast jag tror att de flyttar hem till någon annan istället... När vi hade varit hos tandläkaren åkte vi till farmor och farfar och åt lunch. Sen var vi ute och rodde en sväng på sjön också. Det var roligt. Fast Jonah ville inte riktigt sitta ner utan mest tvätta händerna i vattnet. På vägen hem fick vi givetvis stanna för att Jonah behövde bajsa. Det gör han nästan alltid när vi åker bil. Han är förresten ganska rolig min lillebror. Nu har han börjat sucka när han inte riktigt får som han vill. Idag fick han inte hälla ut farmors blomvatten fast det gjorde han ändå. Så när han blev tillsagd för tredje gången och farmor tog bort vattenkannan suckade han högljut och gick och satte sig i bilen... Annars brukar han oftast säga "okej då"...
 
Free counter and web stats