lördag 20 april 2013

Hemma pizza

I fredags hade mamma och en hel del av de andra mammorna i min klass gjort lunch till oss. Vi hade med oss låtsaspengar som vi tjänat in under lektionerna. Med de pengarna fick vi köpa maten. Mamma, Gustavs mamma och Michaels mamma hade gjort pizza. Jag gillar inte pizza så mycket, men den här gillade jag för den hade bara ananas. Förutom pizza köpte jag ett fuktspett och popcorn också och så dricka förstås. Fast jag fick ändå pengar över. Eftersom pizzan var så god bestämde jag, pappa och Jonah att vi skulle göra pizza i kväll när mamma skulle gå ut med sina kompisar. Jag gjorde min favoritpizza, bara ananas - och så ost och tomatsås förstås. Fast jag råkade få en skinkbit på också, men den gav jag till Jonah. Jonah hade skinka och ananas på sin. Vi fick hjälpa pappa och göra vår egen pizzabit. Det var roligt!
 
Free counter and web stats