lördag 13 december 2008

Julpyssel

Idag har vi varit på utflykt och handlat fiskar. Vi gick över två broar och tittade på vattnet och stannade och lekte en stund i en lekpark. Jag åkte trehjuling som pappa knuffade på. Runt, runt och uppför och nerför. Jag knuffade på en pojke som satt kvar på sin trehjuling. Han blev nog förvånad. Men det var jobbigt att knuffa uppför.
Till slut hittade vi en affär med massa olika fiskar som inte bara var platta utan kändes bulliga. Sjöhästarna var finast tycker jag. Nu har vi klistrat upp dem på min djungelanslagstavla.


I kväll så bakade jag och mamma pepparkakor. Det var jätteroligt! Vi gjorde änglar och hästar och gummor och hjärtan. Jag bankade ut dem ordentligt som ni kan se på filmen som jag lagt ut. Det var svårt att trycka formar utan att de gick i varandra och sedan skulle mamma kavla degen hela tiden. Jag kunde ju banka istället. Degen var gosig att klämma på.
Imorgon skall vi göra nåt som heter kristyr. Undrar vad det är för nåt?
 
Free counter and web stats