söndag 1 november 2009

En trumpetbil!

Idag har jag busat hela dagen. Jag har inte ens haft tid att sova.
Det började redan på morgonen. Jag fick sitta i stolen hos mamma och pappa medan de skulle sova (som dom brukar göra hos mig när jag ska sova). När det såg ut som om dom hade somnat smög jag ut och stängde dörren. Fast jag var tvungen att gå tillbaka igen och höra efter om dom tyckte att jag skulle sitta i stolen. Och de tyckte dem så då satte jag mig igen...
På förmiddagen var jag ute lite på balkongen. Där kom jag på att jag skulle skriva ett brev till Johan med ett uppdrag. Johans uppdrag är ett program på Bolibompa som jag tycker är roligt. Jag skrev att han skulle gå ut och spela krocket eller något.
Pappa gick iväg till kyrkan men jag och mamma var hemma för vi är förkylda. Vi åt låtsastårta och drack låtsaskaffe. Mamma sjöng "Ja må hon leva" till mig och så gav jag mig presenter. Men sen kom jag på att jag var en krockodil som körde bil. Fast det var ändå roligare och vara en trumpetbil. Så jag sprang runt hur länge som helst och var en trumpetbil... mamma också.
Sen tyckte mamma att jag skulle sova, men det ville inte jag så jag gick upp igen. Äntligen kom pappa tillbaka. Då gick vi ut istället...
 
Free counter and web stats