lördag 4 december 2010

Pulka i blomsterdalen




Efter frukost gick vi ut till Blomsterdalen. Jag har fått en ny pulka som jag var tvungen att testa. Jonah åkte också pulka för första gången i sitt liv. Han fick låna min bebispulka. Jag tror han tyckte det var roligt. Han satt i alla fall väldigt bra och log när vi åkte ner för backen.
Jag, mamma och Jonah åkte tillsammans en gång i pulkan. Sen åkte jag och pappa och jag och mamma och så mamma/pappa och Jonah...
Sen grävde vi en grop också i snön. Där tänkte Dunderkarlsson fånga Tommy och Annika. Men eftersom jag var Pippi såg jag till att fånga honom istället.
När pappa och Jonah gått hem åkte jag och mamma ruschikana. Jag var en älva och hon var en sjöjungfru. Jag åkte kanan ner i vattnet... Sen hjälpte jag henne att flyga så hon också kunde åka...
På vägen hem var jag en isälva som inte frös trots att jag badade i jättekallt vatten.
I eftemiddag har jag bakat lussebullar med mamma. Jag gjorde jättemånga fina bullar som jag ska ha när jag leker med min servis och serverar kaffe...
 
Free counter and web stats