söndag 23 januari 2011

Vilken helg

Idag har vi varit i huset igen. Vi var där i går också. Mamma och pappa grejar och grejar. Jag grejar också. Igår målade jag fönstret i köket med vatten. Det blev fint. Fast pappa sa att jag inte fick stå på tå och måla för då kanske jag skulle ramla igenom fönstret. Det hade pappa gjort någon gång... Men sen stod mamma på tårna på en stol med Jonah på ryggen i sin ryggsäck och torkade skåp - på tå. Då fick jag säga åt henne att inte stå på tårna.
Jag gjorde fina konstverk på min pall och mina byxor med spackel. Det blev fint.
Jonah sov lite i vagnen och resten av tiden satt han i ryggsäcken på mamma eller pappas rygg. Likadant idag...
Jag hjälpte pappa dra bort tapetremsor från väggen vid den öppna spisen. Pappa tyckte jag var jätteduktig. Sen gick jag ut och pratade lite med mamma. Hon fick vara havshäxan... Så ritade jag lite också.
När vi kom hem till Stockholmslägenheten lekte jag och Jonah koja i hans säng. Det tyckte han var jätteroligt. Sen tog jag på mig mina sko-skidor och åkte runt runt runt i lägenheten. Jonah och mamma hängde också på. Mamma var ganska snabb men Jonah hamnade efter hela tiden.
Sen var jag Pippi med kläder och peruk. Jag åkte skidor och räddade pappa från sjörövare.
Imorgon är det förskola igen...
 
Free counter and web stats