söndag 3 april 2011

Rolig helg

Nu är det slut på den roliga helgen. Jag har busat så mycket så jag sovit till efter nio både igår och idag. Synd att inte Jonah också gjort det tycker mamma och pappa.
I fredags var Stina här och lekte hela dagen. Vi var först i Bandängsparken och lekte och fikade och sen var vi hemma och tittade på dom som satte in en ny kamin i vår spis. Bra - nu kan Jonah inte klättra upp i skorstenen längre.
Igår var Josef och Maria här och hämtade lite saker till bebisen i Marias mage. Men jag ville inte riktigt att de skulle ta mina gamla leksaker.
Idag var vi först i kyrkan. Jag busade med Elin och Alva och byggde kapplahus med Leo. Hemma träffade jag min granne Hanna och tog en första vårtur på sparkcykeln. Men det var lite för mycket grus på vägen fortfarande. Då var det bättre när jag fick provåka mammas vårfina cykel(sadel). Jonah åkte också. Han fick prova min hjälm för han har ju aldrig åkt cykel förrut. Det såg ut som han tyckte om det.
Ikväll kom pappa hem med ett badkar som mamma hittat på blocket. HURRA!!! Nu slipper vi dela på en liten badbalja.

 
Free counter and web stats