söndag 4 mars 2012

Utflykt med dans och fiskar

Idag har vi varit på utflykt med tunnelbanan. Det regnade så fick ta på oss regnkläder och jag hade mitt rosa paraply. Vi åkte ända in till centrum, bytte tunnelbana och åkte till något som heter fuzimiao. Fast först hann vi in på en park i närheten. Den var rolig. Där kunde man klättra på trappor, gå i långa gångar och mata fiskar. Just som vi höll på att mata fiskarna kom två tjejer i fina klänningar ut och dansade. Efter att vi ätit lunch ville jag mest hem för jag var trött och blöt om fötterna så vi tittade på lite saker på marknaden vid fuzimiao och sen åkte vi hem. På hemvägen var Jonah rolig. Han gillar sången om Humpty Dumpty. Så på vägen hem ville han att vi skulle sjunga humpty humpty. När jag och mamma började sjunga sträckte han ut handen mot mamma och sa "TYST". Sen pekade han med fingret mot mig och sa något... vi hörde inte riktigt vad han sa men alla förstod vad han ville... Så jag fick sjunga själv.
 
Free counter and web stats