fredag 6 april 2012

Hela berget

Idag har vi sprungit runt HELA dagen uppe på berget i Nanjing. Det var jobbigt. Först åkte vi linbana upp till toppen och tittade på en park som fanns däruppe. Det var roligt för där fanns en stor orm, en park med träningssaker som man kunde leka med, en grotta med en gubbe i och en sjö som jag och Marcus gick ner och tittade på. Sen åkte vi ner och åkte bil till den andra parken där vi har varit och tittat på blommorna tidigare. Det fanns nästan inga blommor kvar så pappa, Anna, Marcus och Jeanette gick upp och tittade på Minggraven. Men jag och mamma har redan sett den så vi stannade kvar längst ner tillsammans med Jonah. Vi lekte med en tjej som kom fram till oss. Hon och jag gjorde miner åt varandra - det var roligt. Sen sprang vi runt och plockade pinnar. När hon hade gått lekte jag, mamma och Jonah kurragömma. Mamma var inte alls bra på att gömma sig. Jag hittade henne på en gång. Efter den parken åkte vi vidare till ytterligare en park... Det enda roliga med den parken är att det finns en jättestor sköldpadda. Sen äntligen åkte vi hem. Skönt tyckte jag!
 
Free counter and web stats