tisdag 11 november 2008

På besök hos prick-Stina

Idag har vi varit hos min kompis Stina och hennes brorsor Oskar och Arvid. Stina har jättemånga roliga leksaker som låter. Ibland blir jag lite arg på Stina för att hon ska ha just de leksaker jag vill ha. Hon kan ju faktiskt leka med dem när inte jag är där!
Stina hade röda prickar i hela ansiktet och på magen. Hon såg rolig ut. Mamma sa att det hette vattenkoppor. Fast jag såg inget vatten...
När Stinas pappa Jonas kom hem sprang först Stina och sedan jag till honom och så svängde han upp oss i luften en efter en - en massa gånger i följd tills han blev alldeles trött. Det var roligt. Jag tog säkert tre meter sats så det gick riktigt snabbt.
Stinas mamma Emma lagade god fiskgryta med potatis till oss.
Jag fick pussar och kramar av Arvid.
 
Free counter and web stats