torsdag 6 november 2008

Sprischen-Splaschen

Idag är jag exakt ett och ett halvt år gammal. Det firade jag och mamma och mormor med att gå och bada. Vi gick till Liljeholmsbadet, det ligger på andra sidan bron från oss.
Det var jätteroligt. Vi fick byta om bakom ett skynke, så gick vi och duschade. Mamma snurrade runt med mig in och ut ur duschstrålen.
Sen gick vi ner i bassängen. Det var massa andra äldre barn där som simmade. Men jag och mamma och mormor hoppade mest. Jag skvätte ner mormors glasögon.
Efter ett tag fick jag på mig gula armpuffar. Jag flöt inte helt själv men nästan.
Mamma doppade ner mitt huvud under vattnet, jag glömde bort att stänga munnen så det kändes lite obehagligt och jag började hosta. Men det var roligt i alla fall.
Sen gick vi och fikade. Men Flodis fanns inte i skötväskan så det var inget roligt. Vi gick hem istället och åt pyttipanna.
 
Free counter and web stats