lördag 9 maj 2009

Födelsedagskalas



Idag har jag haft födelsedagskalas - med ballonger. Det var roligt. Det var massa kompisar här, Stina, Arvid, Linus, Clara, Mathilda, Julian och David.
Först fick jag paket. ROLIGT! Sen åt vi tårta och bullar. Det var massa ballonger i lampan, konstigt!
De flesta barnen åt väldigt snabbt... sen sprang dom i väg och lekte med alla mina saker. Jag sprang också iväg sen.
Mamma och pappa hade köpt såpbubblor så vi blåsta bubblor ute på balkongen. Det tycker jag är jätteroligt. Det tyckte Linus och Stina också och Arvid.
Det var lite jobbigt att alla skulle leka med mina saker fast oftast gick det bra.
När alla barnen och deras föräldrar gått hem stannade Stina och Arvid kvar. Det var roligt. Då busade vi jättemycket.
Stina och jag lekte jordbävning i mitt hus. Sen åt vi fiskpinnar ihop och satt och skrattade. Så spottade Stina ut mat - då gjorde jag det också. Sen åt jag gurka - då gjorde Stina det också - ROLIGT!
Fast sen blev jag jättetrött så medan mamma, pappa, Jonas, Emma, Oskar och Arvid åt pizza satt jag och tittade på Totte. Det var skönt.
Men födelsedagkalas kan man ha oftare. Jag är ju två i maj!
 
Free counter and web stats