fredag 30 april 2010

Fira våren

Efter att vi varit hos Emmy gick vi ut för att fira in våren. Först grillade vi korv på Årstadalsskolans grillplats. Clara, Vincent, Mathilda och Olivia och deras föräldrar var också med. Vi hade knappt tid att sitta still och äta korven för det fanns så mycket roligt att leka med. Jag tyckte det roligaste var klätterställningen. Mamma och pappa verkade dock lite rädda när jag hade klättrat upp säkert två meter alldeles själv... Pappa kom springande och ropade att jag skulle stå still. Självklart, vad tror de?
Efter att vi grillat och lekt gick vi en lång bit för att titta på en jättestor eld. Jag och Clara gick nästan hela vägen.
Det var jättemycket folk där och jag fick sitta på pappas axlar. Vi träffade Kate. Hon hade fiskat i fiskdammen och fått upp världens största godispåse. Jag fick smaka en bit... först fick jag upp en sur bit. Kates mamma sa att jag fick ta en annan om jag ville så då la jag tillbaka den första i påsen igen och tog en ny. Det var en napp. Det var jätteroligt, och gott.
Men oj va trött jag var sen. Så när de andra gick till lekplatsen gick vi hem istället.
Lillebror? Ja, han sov från det vi gick hemifrån vid halv sex-tiden tills vi kom hem klockan nio... Han verkar inte tycka att det är så viktigt att fira våren.
 
Free counter and web stats