måndag 31 oktober 2011

Halloween

I helgen har vi firat halloween. Jag vet inte riktigt vad det är för något men man ska klä ut sig (de flesta till något läskigt) så ska man gå "trick and treating". I fredags hade vi fest i skolan. Jag hade min humlekostym som mamma köpt och som jag har haft på mig nästan varenda dag senaste veckan. I skolan var det massor med pumpor, spöken och skelett. Flera av mina klasskompisar var där, det var roligt. Så fick man göra massa grejor och vinna saker som godis, bilar, klistermärken och trollspön. Jag vann en massa saker. Sen gick vi trickandtreating i korridorerna och efter det fick jag en tatuering på handen.
Sen på lördagen var vi ute i området och trickandtreating. Det var roligt förutom ett hus som hade ett spöke som kom nedåkandes när vi kom och som lät jättehemskt. Men annars var det roligt. Hela min påse var full med godis när jag kom hem.
Jonah var också med, men han slängde sin napp det första han gjorde och pappa kunde inte hitta den. Så han skrek nästan hela vägen. En riktig bucketdipper!

Sen skulle mamma och pappa gå på fest så då var mammas kompis Angie här istället. Det var roligt. Hon pratar bara engelska men det var inga problem. Jag borstade tänderna, kissade och tog på mig natt linnet och sen läste hon för mig.
 
Free counter and web stats