måndag 11 juni 2012

Hej Pippi, Emil, Madicken och alla andra

Gissa om vi har haft kul idag! Vi är hos Pippi, Emil, Madicken och alla andra av Astrid Lindgrens figurer. Innan vi åkte frågade mamma om jag visste vad Astrid Lindgrens värld var för något, och det gjorde jag ju, för där har min klasskompis Ludovico varit. På engelska heter det Disneyworld berättade jag för mamma. Fast det var visst inte riktigt samma sak. Det finns visst inga disneyprinsessor och ingen Kungfu Panda... Fast det blev riktigt bra ändå! Jag har tittat på hur Pippi räddade sin pappa från alla piraterna på Port Poluse. Sen lekte jag och flera andra barn charader med Pippi. Jag gjorde en pirat och de andra barnen gissade rätt. Jag tittade också på när Abbe skrämde Madicken med spöken i tvätthuset. Och sen hjälpte jag Emils Arvid att skriva en födelsedagssång till Linus-Ida och hjälpte Emils mamma och vattna grönsakerna. Min kusin James var också med, och mormor och farmor och mamma - och Jonah förståss. Jätteroligt! Nu ska vi sova allihop i en stor stuga. Sov gott!
 
Free counter and web stats