lördag 6 mars 2010

farmor är här!


I torsdags kväll när jag hade somnat kom farmor. Roligt! På fredagen fick jag välja om jag ville gå till förskolan eller vara hemma. Hemma med farmor och mamma såklart! Jag blev så glad att jag var tvungen att sjunga både "En liten båt blir ofta våt" och "Stampa fötterna när du är rikigt glad" för mamma innan vi gick upp.
Vi gick upp till fruktparken. Farmor drog mig i pulkan där det gick annars fick jag gå. Jag gick jättemycket och var jätteduktig.
På eftermiddagen badade mamma medan jag och farmor läste bok, fast sen hoppade jag i badet efter mamma. Jag var en riddarprinsessa med både krona (tvättlapp) och riddarhjälm (min gula hink).
När kvällen kom hade vi busat så mycket att jag somnade i mammas famn medan vi läste Mitt-i-natten mysteriet.
Idag var farmor fortfarande här. Mamma och pappa sa till mig att gå ut till henne men jag ville inte först så jag började gråta och sa: Jag vill att någon vuxen ska gå med mig ut... Men sen gick jag själv i alla fall.
Efter frukost gick vi ut och åkte pulka igen. Fast mest åkte jag på baken i en jättelång backe. KUL! Jag hade hjälmen på mig. Det var bra!
 
Free counter and web stats