måndag 1 mars 2010

Kurragömma

Idag har jag och mamma lekt kurragömma när vi kom hem från förskolan. Mamma stod i hallen och räknade medan jag sprang in på mitt rum och gömde mig under täcket i sängen. Sen kom mamma och letade efter mig. Först tittade hon bakom dörren och stolen och i garderoben. Men sen hörde hon att jag fnittrade under täcket... Sen var det min tur att hitta mamma så jag räknade snabbt till fem medan jag såg att mamma sprang och gömde sig bakom dörren i mamma och pappas rum. Jag hittade henna på en gång.
Sen fick mamma räkna och jag gömma mig under täcket i mitt rum... När mamma skulle gömma sig igen tänkte hon gömma sig bakom dörren till badrummet men då var jag tvungen att säga ifrån.
"Nej mamma, bakom dörren i ditt rum!" Jag hittade henne igen!
Det är roligt att leka kurragömma!
 
Free counter and web stats