lördag 24 april 2010

tandläkaren


Idag har jag och pappa varit hos tandläkaren. Det var jättespännande och en massa barn där. Först gick jag in och berättade att jag kommit för tjejerna som satt där. Jag heter Judith Ingrid Toorell, sa jag. Va bra sa dom. Då kan du vänta där. Det fanns ett akvarie med fiskar som man kunde titta på och det var två dykare i akvariet. Sen var det min tur. Först kom en tjej och hjälpte mig upp i en stol som gick att hissa upp och ner. Jag fick välja en tandborste. En grön. Den använde hon för att visa hur pappa skulle borsta, men hon sa att det var fint borstat innan. Jag fick åka upp och ner på stolen. Sen kom tandläkaren. Hon räknade mina tänder och så frågade hon om jag sög på napp. Nej, jag suger på tumme, sa jag. Men det ska man inte göra, sa tandläkaren. Så det får jag sluta med. Undrar hur det skall gå till...
Sen åkte vi ut till Elin, Alva och Tilde och åt lunch. Vi klädde ut oss till prinsessor allihopa. Jag fick ett diadem i storasysterpresent och Jonah fick en Labanbok. Sedan gick vi ut och lekte i deras trädgård. Det var roligt. Jag ville inte åka hem.
Nu ikväll kom Helen och Leif och lagade mat åt oss. Snällt, va. Helen läste för mig innan jag skulle sova. Jonah läste sin nya bok tills han somnade istället.
 
Free counter and web stats