onsdag 1 februari 2012

En liten plutt på toa

Idag är en stor dag tycker mamma och pappa; Jonah har bajsat på toaletten för första gången... Fast sen fick pappa byta blöja i alla fall några minuter senare. Hoppas att Jonah blir bättre med tiden. Annars har vi mest åkt bil idag också. Jag gillar att åka bil när Jonah sover för då får jag äta godis... Idag har jag varit Ida i bilen. Jonah var Emil, mamma var mamma och pappa var pappa Anton. Emil gjorde massa hyss och jag sjöng sånger för mamma medan hon lagade mat. Igår i bilen lekte vi prinsessan Jasmine. Då var jag Jasmine och mamma var Alladin, den elaka gubben som ville gifta sig med mig, apan, papegojan och anden. Pappa var kungen ett litet tag. Så lekte vi tummelisa. Jag var tummelisa och mamma var mamman, grodorna, åkersorken, mullvaden, prinsen och svalan. Fast sen ändrade jag på handlingen så det blev en berättelse om älvan tummelisa istället... I eftermiddag sa pappa att mamma hade lekförbud... Nu är vi på ett ställe som heter Tangariro. Här kan man visst ut och gå. Fast jag och Jonah är för små. Vi har i alla fall gått till en lekplats och sen gått en bit utmed en flod och gått över en hängbro.
 
Free counter and web stats