tisdag 31 januari 2012

Blåsigt värre

Igår kom vi hit till Wellington och idag skulle vi ut på en tur till ett museum. Det var ganska blåsigt, så Jonahs vagn nästan åkte av sig själv och det hjälpte inte att jag hade satt fast kepsen med hårspännen. På museumet var det mycket spännande och det fanns en massa roliga filmer att titta på. Den om en jättebläckfisk som de hade fångat var mest spännande. Den såg jag minst tre gånger. En gång i 3D. Filmerna var nästan roligare än själva bläckfisken. Vi var också inne i ett hus där det var en jordbävning. Det skakade och man fick se på film alla saker som ramlade ner. Sen fick jag välja en present i butiken som skull göra så att jag kom ihåg att vi har varit på Nya Zealand. Till mamma och pappas förtret valde jag ett gosedjur (till). En delfin. Vi har ju varit och titta på delfiner här. Jonah fick en t-shirt. Han fick inte välja.
 
Free counter and web stats