söndag 6 maj 2012

Birthdaygirl!

Idag fyller jag fem år! Äntligen! Nu är jag ganska stor. Vaknade tidigt eftersom jag hade ont i halsen och gick in till mamma och pappa. Fast sen kom jag ju på att när man har födelsedag ska man ligga i sin säng så att alla kan komma in och sjunga och ge en presenter. Så jag gick tillbaka till mig igen. Det tog lång tid men tillslut hörde jag Jonah prata och sen började sången. Jag fick massa jättebra presenter - Petshops, Barbiekläder, en klänning och en bok om kroppen. Med petshoparna fanns också en docka. Det blir bra. Nu kan hon se efter mina djur! På eftermiddagen var det dags för mina kompisar att komma. Vi hade bjudit hela min klass fast det var inte alla som kunde komma men Max, Anthony, Mireah och Olle kom. Så fick jag ännu fler presenter. Vi busade lite, åt tårta och sen hade vi skatt jakt. Vi hade tappat bort vår karta så vi var tvungna att utföra massa uppdrag ute i trädgården för att få presenter att ge till piratkungen som hade en ny karta. Vi sprang med ägg, gjorde trebente piraten, fiskade fiskar och kastade ner burkar. Sen gick vi upp med alla våra presenter till piratkungen som satt på övervåningen så fick vi kartor som visade oss var skatterna fanns... Det var rosa påsar med godis, klistermärken och andra grejer i. Nu är jag jättetrött och vill snart gå och lägga mig. Men det var en bra födelsedag!
 
Free counter and web stats