lördag 4 augusti 2012

Kvarntorpets Madick

Idag så hjälpte jag pappa att tömma hängrännor och kratta ner mossa från taket, men det var mest för att jag tyckte det var så spännande att få vara högt upp på vår stege. Jag fick tillochmed gå upp på taket till glasverandan och ända upp till skorstenen. Men jag fick inte leka Madicken och pappa tyckte inte att vi skulle ta paus och fika på taket idag, även om han tyckte det var tråkigt och egentligen ville ha en rast. Jag frågade också om man kunde få hjärnskakning om man ramlade ner från taket. Om man har tur så får man bara hjärnskakning, sa pappa. Vad är hjärnskakning?, sa jag. Pappa sa att man skakade till hjärnan ungefär som när man blir åksjuk och blir spyfärdig och får ont. Som när jag kräktes på väg till Gula Bergen ungefär, sa jag.
 
Free counter and web stats