onsdag 12 augusti 2009

Pratat också

Jag har sagt massa roliga saker också på semestern. Här om veckan fick inte pappa följa med till Bali med mig och mamma. Då gick han sin väg - mamma berättade att han kanske blev ledsen för att han inte fick följa med. "Det var ju tråkigt att höra" var jag tvungen att säga.
Det har varit ett fasligt tjatande om att kissa. Så nu tar jag mamma eller pappa om ansiktet så säger jag "Mamma - lyssna väldigt noga nu. Är du kissenödig?" Jag säger också till allt och alla att "skärpa sig". Det säger ju mamma och pappa till mig.
Här om dagen när Flodis var busig sa jag till honom att "skärp dig flodis - annars tar jag med dig ut i bilen". Det gjorde pappa med mig när jag skrek och det var mitt i natten.
Mamma och pappa pratar mycket i bilen så då brukar jag skrika "Ni får inte prata i bilen" eller så säger jag "Prata med mig". Ibland småbråkar de lite om vart de ska åka... Då brukar jag säga till pappa att lyssna på mamma. För mamma har nästan alltid rätt!
När det var bilkö i måndags när vi åkte hem så frågade jag mamma och pappa flera gånger om de var arga, ledsna eller trötta... Hela tiden. Jag ville också läsa kartan. Det är jag jättebra på. Se själv
 
Free counter and web stats