lördag 15 augusti 2009

Roligt med barnvakt!

Jag inte varit på dagis, varken i torsdags eller fredags. Dagis är stängt. Det är bra. För då får jag vara med farmor istället. Vi har jätteroligt och läser böcker, leker i lekparken, bygger legohus, bakar och grejar. Jag skämtar med farmor, massor. Mamma och pappa jobbar! Men det är roligt när de kommer hem. Då blir jag alldeles jätteglad också.
Igår träffade vi Mathilda och hennes pappa Fredrik. Han tyckte jag hade växt i sommar. Och det har jag också - tre centimeter. Nu är jag snart 95 centimeter lång. Det ni!
Idag har vi varit långt bort hos en tant som heter Elsa (hon verkar vara farmors moster eller nått). Hon bodde i ett hus med massa andra gamla människor. De hade en hund som hette Affe. Han var roligt. Han bet pappa i fötterna och ville att jag skulle klappa honom.
Jag fick en massa saker av Elsa när vi var hemma i hennes gamla lägenhet. Jag tror hon precis hade flyttat. Jag fick massa guldpengar, en tomte, en elefant och Musse Pigg! Och så en fin tavla också - som var ömtålig så vi fick lägga den i mammas väska.
När vi kom hem gick vi till restaurangen och åt. Jag åt en fisk som såg ut som en pulka. Det var roligt. Sen fick jag glass - pinnglass!
 
Free counter and web stats