tisdag 24 november 2009

Gamla plåster till frukost

Idag på morgonen läste mamma och jag Gittan och fårskallarna. Det är en rolig bok! Så hela morgonen lekte jag får. Jag sa hulum-skulum till mamma och ville inte äta något annat än gamla plåster till frukost... fast mamma tvingade mig att äta kex och citronläsk också (dvs. puffar, macka och youghurt). Och det var ok för det tycker fåren om - hulum-skulum!
Mamma rakade av mig all ullen och tog på mig andra kläder istället.
Medan mamma höll på att göra iordning sig blötte jag flodis hår och torkade det med hårtorken. Det är väldigt roligt att blåsa med hårtorken. Mamma visade att man kan blåsa under kläderna på magen också. Det kittlades.
När jag kom till förskolan berättade jag för Lena att jag var ett får och att jag ätit plåster till frukost... men hon hade aldrig läst Gittan och fårskallarna så hon såg mest frågande ut...
 
Free counter and web stats