onsdag 18 november 2009

Spruta

Imorse när jag vaknad i mamma och pappas säng (jag hade ont i mitt ben i natt eftersom jag snubblade och stukade foten igår) sa pappa att vi skulle åka och ta en spruta idag . Ja, sa jag då skall jag få ett plåster.
Det kommer inte göra ont, sa jag. Men pappa sa att det kommr sticka till lite och göra lite ont. Men då får jag ett plåster av doktorn, sa jag.
Jag berättade också att jag skulle ha min tröja med bilar på mig och då skulle doktorn fråga vem det var på min tröja. Kungen, skulle jag säga då.
När vi kom upp till torget så var det lång kö i hela hallen. Är det stängt, undrade jag? Pappa berättade då att det var en massa andra personer som ville ta spruta också.
Till slut kom vi fram och gissa vad doktorn frågade? Jo vilken bil är det på min tröja och när hon fick höra att det var Kungen frågade hon om jag hade Blixten också.
Sen fick jag en spruta. Det gjorde inte ont. Jag fick ett Skalmanklistermärke också eftersom doktorn tyckte jag var så duktig. Och så fick jag ett plåster.
 
Free counter and web stats