onsdag 4 november 2009

Numbert

Idag när pappa hämtat mig från förskolan så gick vi hem. Jag åt banan och äpple. Vi bestämde att vi skulle gå förbi lekparken och se om det var några vi kände där, men det var det inte. Det var nästan ingen där så då gick vi till torget, men det var ingen där heller. Var är alla barnen?, frågade jag. Pappa sa att dom kanske tyckte det var för snöigt och kallt ute och att dom kanske inte kommit ännu. Skall vi vänta på dom?, sa jag.
Efter att vi hade sprungit runt torget en stund gick vi in. Jag är Lina och du är Numbert, sa jag. Jag visade pappa burken som alla hans guldfiskar har varit i och sa att nu skall vi leta efter dom. Kom pappa. Vi tar Propellon och åker och letar, sa jag och vet du då hade min koja blivit Propellon som ubåt så vi kunde åka och leta efter Numbert (pappas) gudfiskar. Vi skickade ut håven så att inte hajen skulle ta dom.
 
Free counter and web stats