måndag 10 maj 2010

3-årskontroll

Idag har jag varit på dagis igen. Det var en hel vecka sedan sist. Oj vad roligt det var att träffa Kate:an och dom andra. Jag var så glad att jag hoppade.
Efter förskolan var jag och pappa på 3-årskontroll hos Maria. När vi kom dit var det ett annat barn där före mig, men Maria har en så rolig dörr med glas i så man kan titta på dom som är där inne.
Efter en jättelång stund var det vår tur. Jag fick ta av mig skorna och ställa mig på en våg. 15kg väger jag. Sen fick jag ställa mig mot väggen och mäta mig. 97,5 cm! Pappa mätte sig också. Sen berättade Maria att jag skulle rita också, men då sa pappa att han hade lovat att jag skulle få hoppa på ett ben. Så då gjorde jag det. Oj, vad Maria blev imponerad! Hon frågade om jag kunde hoppa på två ben, men då sa jag Nej. Men det var ju bara lur. Jag kan ju hoppa på två ben också.
Efter jag hade ritat tittade Maria mig i munnen och sen fick jag gå hem. Men först fick jag välja ett klistermärke. Jag valde ett med Kalle Anka på så på vägen hem sjöng jag Kalle Anka satt på en planka och ropade så här; Mamma, mamma se så stor jag är
När jag kom hem berättade jag för mamma vad Maria hade sagt; att jag var helt perfekt!
 
Free counter and web stats