måndag 22 november 2010

Äntligen hemma igen

Äntligen är vi hemma igen och jag får sova i min egen säng! Den här helgen har vi åkt överallt och ingenstans.
Mamma hämtade mig på dagis i fredags så åkte vi till Stina i Järfälla. Men hon var inte hemma, fast vi skulle bo där i alla fall. Så jag fick sova i Stinas säng i två nätter. Mamma och pappa och Jonah sov hos Jonas och Emma.
Det var roligt för det finns så mycket leksaker och leka med där. Och så gjorde vi en snögubbe ute, för det hade snöat.
Sen åkte vi till Helen och åt mat. Det var roligt. Fast jag hade hellre velat vara själv hos Helen, utan mamma och pappa. Jag ville leka med hennes lego och bygga ett stort piratskepp...
Efter att ha varit en sväng i vårat nya hus åkte vi till en annan lägenhet som ligger i vårt hus, fast som inte är vår. Jättekonstigt. Så fick jag sova där en natt...
Idag har jag i alla fall varit på dagis. Kate var frisk idag. Det var roligt.
Fast jag var ute på förmiddagen och lekte först iskull. Då var det en som var sol och en som var is, så skulle man akta sig för den som var sol. Sen lekte vi pepparkakskull också. Jag fick vara den som jagade jättelänge. Alla sprang så snabbt. Till sist frågade Barbro om inte jag ville byta... och det ville jag.
När mamma kom satt jag, Folke, Max, Oliver och Erik och spelade spel inne.
I kväll var jag också hos Clara och lekte. Men nu är jag jättetrött! Sov gott
 
Free counter and web stats