torsdag 25 november 2010

Jag har klippt mig!

Idag har jag varit hemma från förskolan. Istället åkte vi till mammas kompis Anna och hennes två killar, Caleb och Micha. Dom hade ett roligt hus. Det fanns en trappa så man kunde gå ner till källaren. Det gjorde jag och Caleb. Väl nere hittade vi en sax i badrummet och så var vi alldeles tysta en lång stund. Ända till Anna ropade och undrade vad vi gjorde. Vi klipper svarade vi. Då kom hon ner för trappan jättesnabbt. Och så ropade hon på mamma...
Caleb satt och klippte mitt hår. Jag tyckte det blev fint ända tills jag förstod att det inte blir lika långt om man klipper av det. Jag vill ju ha långt hår ju!
Mamma kom ner. Hon sa inte så mycket utan tog bort allt löst hår. Så höll hon upp mig framför spegeln och visade att jag fortfarande hade långt hår, även om det var kortare på en del ställen...
 
Free counter and web stats