tisdag 20 oktober 2009

Fiskar och sjöjungfrur



Jag gillar alla djur berättade jag för mamma idag på morgonen när vi låg i sängen och läste om krabban Sebastian (som egentligen heter Konrad). Fast idag tycker jag nog mest om fiskar och sjöjungfrur... i alla fall Ariel! Jag fick fiskar på mina händer. Visst blev de fina! Så fick jag lyssna på Ariel på datorn. Mamma och pappa envisades med att stänga av hela tiden eller lyssna på något annat. Men det fick de inte! "Jag vill lyssna på Ariel" skrek jag då!
Så pratade jag med morfar och berättade att vi lyssnade på Ariel som är en sjöjungfru. Och sen pratade jag med farmor och berättade för henne också om Ariel, och om häxan som är farlig!
Jag tycker faktiskt mamma och pappa ska gå och köpa en bok om Ariel och Sebastian medan jag sover!
 
Free counter and web stats