måndag 12 oktober 2009

Min lillasyster var här

I dag har jag varit och hämtat Clara på dagis. Ja, pappa var också med förstås. Det var roligt! Jag berättade för pappa att Clara är min lillasyster. Jag hjälpte Clara att ta på sig kläderna. "Lyft på benet..." Så berättade jag för Clara att hon måste hålla i sig i räcker när man går ner för trappan. Claras dagis ligger nämligen en trappa upp ... konstigt!
När vi kom hem hit hjälpte jag Clara att ta av sig skorna. Jag drog så hårt så Clara åkte ner från trappsteget hon satt på men Clara bara skrattade.
När vi kom hem fick vi frukt av pappa. Vi satt på var sin stor stol vid bordet. Det var roligt. Clara åt sin banan jättesnabbt...
Sen lekte vi. Clara hade sin napp, så jag hittade en staketbit som jag hade som napp. Fast sen ramlade jag och slog mig. Det var nog ingen bra napp.
När mamma kom hem åt vi - pastahjul (eller makaroner som Clara sa) och köttbullar.
Clara kan komma hit fler gånger sa jag till mamma innan jag somnade. Redan imorgon kanske!
 
Free counter and web stats