onsdag 6 januari 2010

15 pirater på död mans kista



Vilken piratdag vi har haft! Jag och mamma och pappa har varit på Sjöhistoriska museet och jagat pirater, gjort piratflagga och en stor haj på en pinne, letat efter skatten, kört sjörövarskepp och tittat på skuggteater. Mamma och pappa har fått sjunga sjörövarsånger för mig hela dagen. "Kan ni några sjörövarsånger" har jag frågat. De enda sångerna de kan är 15 pirater på död mans kista och Sjörövarfabbe.
Syn bara att det inte fanns några riktiga pirater... Jag skulle berätta för dom att jag är Pippi och att jag hade med mig Tommy och Annika. Och att dom ska släppa min pappa!
På vägen hem med tunnelbanan såg jag hur många piratskepp som helst utanför fönstret. Alla blir jätterädda när Pippi kommer och ska rädda pappa och ta skatten!
 
Free counter and web stats