lördag 16 januari 2010

Pulka och korvgrillning

Idag har vi varit ute och åkt pulka med min kompis Nora och hennes mamma och pappa och lillasyster. Det var en massa andra barn som också åkte pulka. Först åkte vi var för sig, men sen åkte vi båda två samtidigt. Det blev jätteroligt.
Sen grillade vi korv och satt inne i en stuga och fikade.
Noras pappa Göran ville testa att åka lite längdskidor så efter korven gick vi andra ut på isen. Fast jag och Nora hittade en jätterolig backe vi kunde åka i - bara på baken. Vi for kana hur snabbt som helst. Pappa fick hjälpa oss att komma upp, för det var svårt.
Vi bestämde att Nora och de andra skulle följa med oss hem och bada och sen äta middag. Fast när vi kom hem och hade spolat upp badvatten ville inte Nora bada, så jag fick bada själv. Sen, när jag hade gått upp, då ville Nora bada. Jag fick hjälpa till och tvätta hennes hår och klippa det också - med fingrarna.
Vi åt middag och lekte ända tills det var dags för Nora att åka hem.
Nu är jag jättetrött. Sov gott!
 
Free counter and web stats