söndag 17 januari 2010

Kläder till bebisen


Idag efter kyrkan så gick vi och handlade lite kläder till bebisen. Jag ville köpa allt möjligt, men mamma och pappa sa att vi skulle vänta med att köpa saker tills vi tittat vad vi hade för kläder hemma och tills vi vet om det blir en lillebror eller lillasyster. Jag förstår inte varför. Det blir ju en lillasyster. Det vet ju alla. Då ville jag välja kläder till mig. Jag ville ha en Hello Kitty mössa, Hello Kitty vantar, Hello Kitty väckarklocka, ....
Jag fick en Bamsepyjamas i stället. Jag satte på mig den och vi testade bebisens kläder på Sol-Britt. Sen testade jag nya rekordmeningar. Vad säger du till Bamse som snart skall bli storasyster till en docka som är en bebis? frågade jag mamma.
Nu är jag Bamse och äter dunderhonung, jagar Krösus Sork (pappa) och får ny honung av farmor (mamma).
 
Free counter and web stats