söndag 21 februari 2010

Burbi och småtåg



I lördags var jag på spårvägsmuseet och leksaksmuseet med mamma och pappa. Det var ett roligt ställe. Det fanns massa tåg och bussar. Ett ställe kunde man köpa och sälja biljetter på. Jag köpte biljetter med tåget både till Värnamo och Skillingaryd så nu kan jag hälsa på mormor och morfar och farmor och farfar. Även bussarna gick till Skillingaryd och Värnamo.
Sen fanns det ett litet tåg man kunde åka med. Det gjorde jag och pappa. Spännande.
När jag och mamma kollade på nätet på morgonen visade det sig att det också fanns en Barbie-utställning. Jag ville se och leka med alla Burbi-dockorna. Men de var bakom glas. Det var nästan alla leksaker. Det var ju inte så kul!
På vägen hem åkte vi buss jättelänge. Jag var jättetrött och ville bara ha min flodhäst, men han var inte med. När jag kom hem visade sig att jag hade feber. Typiskt.
 
Free counter and web stats