lördag 27 februari 2010

IKEA

Idag kom det en massa tjejer och hälsade på mig. Elin, Alva och Tilde och deras mamma och pappa. Jag var ganska blyg först och ville mest ha min flodhäst, men dom plockade ut alla mina saker och cyklade runt runt på min trehjuling och spelade på mina instrument. Sen visade jag i alla fall dom mitt rum och vi lekte doktor och sjukhus. Men dom hade nog inte gjort det så mycket så jag fick berätta hur man måste göra. "Du satte dig inte i väntrummet".
På eftermiddagen åkte vi sen ut till IKEA. Jag gillar IKEA för det finns så mycket saker man kan greja med. Jag ville ha alla möjliga saker, men det var ju bebisen som skulle få några saker. En madrass till spjälsängen och en kudde. Vi fikade och jag fick både glass och chokladboll. När vi åkte hem så snöade det så vi blev snöiga när vi gick och åt Kinamat. Sedan fick jag handla lördagsgodis. Vilken lycka! Jag frågade mamma: "vilken dag är det idag?".
Mamma sa att det är lördag. "På lördagar får man äta godis" sa jag då.
 
Free counter and web stats