söndag 7 februari 2010

Pappa är borta...



Pappa är inte hemma. Han har åkt långt bort till ett helt annat land. Jag saknar honom! Men mormor kommer hit ikväll. Det blir bra.
Idag har jag och mamma busat massor. Jag fick äta upp mitt lördagsgodis medan vi läste om prinsessor och källartroll. Sen gick vi upp till fruktparken och gungade, åkte ruschkana och lekte "bockarna Bruse".
När vi gick hem igen sa jag till mamma att vi skulle äta tortellini. Mamma sa ok. Då sa jag att vi också måste ha tomatsoppa, för det är bra för tjejer som blivit kalla om tänderna. Så då gick vi och köpte det. Det var gott!
På eftermiddagen lekte jag och mamma Epp och bara jag. Vi klädde ut oss i mammas klänningar och tog på oss högklackade skor. Å vad fina vi blev.
Sen var vi tvungna att gå på picknick och plocka bär med dockan. Jag plockade ner alla mina frukter i väskan så vi hade något att äta. Så satte jag bebisen i hennes stol så gick vi in på mitt rum.
Till middag tyckte mamma att vi skulle äta pizza, men det tyckte inte jag. Så jag fick äta tortellini igen - vilken lycka!
 
Free counter and web stats