onsdag 17 februari 2010

Molly Monster

Idag när jag vaknade var jag Molly Monster. Mamma hade inte vaknat så jag fick gå in till henne med alla min saker. Jag kunde bara ta en sak i taget så första rundan tog jag flodis, andra hunden Sten, tredje Pingu och fjärde rundan tog jag kudde och täcke. Men jag kunde inte lägga mig hos mamma för vi var tvungna att ge oss ut och leta efter blommor först. För det finns inga blommor i monsterlandet - det sa de på Bolibompa igår.
Fast vi hittade blommor. Tulpaner som var alldeles vissna ute i köket. Mamma lovade att jag skulle få plocka dem, men först skulle vi läsa en bok.
Innan vi gick iväg till dagis var jag plötsligt Ebba igen så då fick mamma sätta bandage på min hand eftersom jag har ramlat med min sparkcykel. Det låg en sten i vägen förstår ni så då ramlade jag och slog mig i armen. Arvid fick låna cykeln sen fast nu har mamma och pappa lagt upp cykeln på en vind.
När vi kom upp till förskolan sa fröken Lena "Hej Judith". Då sa jag mycket bestämt "Jag heter inte Judith - jag heter Ebba." Fast mamma var tvungen att ta bort bandaget för annars hade jag inte fått på mig mina vantar. Trist.
Ikväll har Helen varit här. Hon har fått en present av oss för hon fyller år och vi tycker om henne!
 
Free counter and web stats