söndag 5 september 2010

Äventyr

Idag har jag varit på söndagsskolan Äventyret för första gången. Man får börja när man har fyllt tre, och det har ju jag.
Pappa följde med mig ner först men när han frågade om han fick gå upp sa jag att det var okej.
Jag lekte med kapla-stavar tillsammans med några stora pojkar. Jag vågade prata med dem. Vi byggde högt och så rev vi det.
Sen sjöng vi och berättade om Jesus och bad att han skulle beskydda oss. Jag vågade prata med alla. Jag var inte alls blyg!
Nu vill jag gå dit igen!

På eftermiddagen var vi ute och plockade svamp med Clara, Johan och Ulrika. Det var roligt. Jag och Clara sprang runt och hittade massa bajs (kottar) och kastade mossa.
Vi hittade lite svamp, men inte så mycket.
Jonah var också med. Han satt i bärselen hos först mamma och sedan pappa. Han verkade tycka det var jätteroligt!
 
Free counter and web stats