onsdag 15 september 2010

Pippi kläder (för första gången)


Idag var det fika uppe på förskolan. Jag fick vara kvar länge och busade med Kate och dom andra. Först kom mamma och Jonah. Jag fikade en massa goda kakor och bullar. Sen byggde jag och Kate med klossar och lego efter att jag hade fikat med mamma och Jonah. Då kom pappa också. Han har aldrig varit på min nya avdelning så han var lite vilse. Tur att han hittade mig. Jag fikade lite till och sedan så gick vi hem.
I trappan träffade vi Clara och Johan. Mamma skulle låna en borrmaskin så hon klev av på 2an. Jag vill också följa med, sa jag. Så då gjorde jag det. Efter en stund gick mamma upp till pappa och Jonah för att fixa mat. Jag stannade kvar.
Efter en alldeles för kort stund kom pappa ner och sa att nu skulle vi äta. Då byggde jag lego med Pippi-Clara.
Kom så ser vi om Helen har kommit, sa pappa. Det hade hon. Då bestämde jag mig för att jag också skulle vara Pippi. Kolla så snygg jag blev!
 
Free counter and web stats