söndag 19 september 2010

Barnvälsignelse



Idag har Jonah barnvälsignats. Jag fick också vara med där framme. Jonah hade nappen i munnen hela tiden för annars hade han börjat gråta.
Först pratade Maria lite och sen bad vi för Jonah och för hela vår familj. Jonah fick en bok också - en barnens bibel. Det fick jag också när jag välsignades.
Efter att vi sjungit "Tryggare kan ingen vara" tillsammans fick jag, Stina, Arvid och Clara och alla andra barn gå ner till nedervåningen på Äventyret. Idag fick vi baka chokladbollar. Det tyckte vi var jätteroligt.
Och sen följde massa folk med hem till oss och åt middag: Clara och hennes föräldrar och Stina och Arvid och deras föräldrar och så mormor och morfar och Kjell, och farmor och farfar och Maria, Josef, Andreas, Josse, Edvin och Tess.
Vi lekte och hade jätteroligt. Jonah fick massa fina presenter men när dom skulle öppnas så sov Jonah, så jag och Clara hjälpte till. Vi var väldigt duktiga.
 
Free counter and web stats