tisdag 14 juni 2011

Badbytardag

Ikväll fick jag och Jonah bada innan bolibompa. Mamma tyckte jag behövde skölja bort all sand från mitt hår. Den kom dit när jag fyllde kepsen med sand på förskolan. Även om jag tömde ut så mycket jag kunde så fanns det visst en del kvar när jag satte på mig den...
Vi busade jättemycket i badkaret och skvätte vatten. Jonah är helt tokig och jag med!
Jag bestämde att jag och Jonah skulle byta badlakan med varandra. Då fick jag hans vita. Det kan man ha som slöja. Tillsammans med mitt prinsessdiadem såg jag ut som en prinsessa med diadem och slöja. Mamma fick vara prins och vi pussades.
Mamma tyckte vi skulle vara med på samma bild, men det tyckte inte Jonah... Jag hjälpte till så gott jag kunde...
Idag har Jonah varit med mamma och diskat för första gången. Det gick sådär bra - han ville mest klättra upp i diskhon eller dricka diskvattnet. Men blött blev det i alla fall.

På kvällen hade jag ont i huvudet och mådde inte alls bra...
 
Free counter and web stats