måndag 13 juni 2011

Längesen sist...

Nu var det jättelänge sedan jag skrev något på bloggen. Det beror på att vi haft fullt upp. Pappa ägnar hela dagarna åt att ringa folk som ska fixa saker inför Kina eller renovera det sista på huset. Och när vi har gått och lagt oss fortsätter både mamma och pappa i källaren.
Sen har vi ju varit i stugan också och firat helg och firat pappa - igen... Jag tycker att det borde varit mitt kalas. Mormor, morfar, Alexander, Sarah och James med föräldrar, farfar och farmor, Ebba och Arvid och deras mamma och pappa. Det var soligt så jag James och Arvid badade i poolen och sprutade ner varandra med vattenpistolerna. Vi hade jätteroligt.
Igår åkte pappa bort igen. Den här gången flög han ensam till Kina. Jag tycker att vi borde ha följt med. Men han kommer hem igen.
Nu är mamma hemma hos oss istället. Och hon och pappa har fixat en cykelvagn så nu cyklar vi till förskolan varje dag. Jag och Jonah sitter tillsammans i vagnen och har det bra. Idag valde mamma bara guppiga vägar men det gick bra i alla fall. Jonah skrek bara i sista backen upp.
Sen gick vi ut och lekte lejonkungen. Jag var den nyfödda ungen Lala. Jonah var Simba och mamma var lite olika lejon, min mamma, Scar, lejonkungen och så...
När vi åt kvällsmat var min klänning jättetokig. Den satt och slog mig i huvudet hela tiden. Det tycket Jonah var jätteroligt. Så han började slå sig också i huvudet. Mamma tyckte vi var heltokiga. Till slut tog jag av min klänningen men då började mina tights slå mig istället - jag fick ta av mig dem också. Men Jonah fortsatte att slå sig själv i huvudet.
 
Free counter and web stats